2015-03-05 12:41

Kuidas optimiseerida veebilehe reklaamivarusid?

Kuidas suurendada müüki ja vältida netikampaaniate ebaõnestumist? Milliste meetoditega saab tõsta reklaampindade efektiivsust ja tõsta üleüldist kasumlikkust?

Reklaam on iga suurema kanali (ing k publisher) põhiline tuluallikas. Euroopas on küll olemas veebilehti, kes on suutnud tulukallikna defineerida tasulist sisu, ehk inimestel tuleb lehe kasutamise eest maksta. Tavaliselt on eelnimetatud lehed väga spetsiifilise sisuga kindla kasutajasegmendi jaoks, näiteks spordi- või äritemaatilised. Sellest hoolimata on üldjoontes reklaami müük suurim ja tähtsaim kanali sissetulekuallikas.

Kõige populaarsemad mudelid reklaami müümiseks internetis on CPM (ing k cost per thousand impressions ehk tasu tuhande näitamise kohta) ja CPC (ing k cost per click ehk tasu ühe kliki kohta). Probleemid tekivad siis, kui näiteks agentuurid soovivad korraga nimetatud kampaaniaid rakendada. Lahendused tulenevad reklaamserveri tarkvara võimalustest - kuidas on võimalik reklaame kuvada jm reklaampindade haldus. Lisaks muutub veebilehtede külastatavus oluliselt nädala lõikes: tööpäeviti rohkem, nädalavahetuseti vähem. Muutused külastatavuses tähendab muutust reklaamimüügis. Nii saame öelda, et reklaamimüügi potentsiaal muutub pidevalt.

 

Kasutage reklaamivarude prognoosimiseks ja kampaaniate planeerimistööriistu

Selleks, et suurendada müüki ja vältida kampaaniate ebaõnnestumist, peaksid kanalid kasutama reklaamivarude prognoosimiseks ja kampaaniate planeerimiseks mõeldud tööriistu. Reklaamivarude prognoosimine annab ülevaate sellest, kui palju on lehel vabu näitamisi. See aitab ka teha müüki - millised reklaampinnad ning millises ulatuses on vabad. Samas saavad kõik asjaosalised kontrollida, kas kampaaniad töötavad ning kas jõutakse õige auditooriumini.

Arendage oma reklaampindade sooritusvõimet

Esiteks - selge veebilehe ülesehitus: reklaamijad peavad saama veebilehel ringi liikuda, kampaaniaid ümber tõsta, muuta või kustutada, vastavalt CTR'i tulemustele. Eelmiste kampaaniate põhjal kogutud info põhjal saab teha otsuseid ka tulevaste kampaaniate kohta. Liiga madala CTR-iga CPC kampaaniad tuleb regrupeerida ja ümber tõsta suurematesse formaatidesse. Näiteks kampaaniate lehe ülaossa tõstmine aitab parandada nende nähtavust (ing k in screen). Reklaamide asukohtade regrupeerimine toob kaasa ka suurema klikkide arvu.

 

Iga kanali südameasjaks peaks olema ebaefektiivsete reklaampindade, mis ei too kasumit ega tööta ootuspäraselt, väljapookimine, uute lahenduste otsimine ja hilisem analüüs. On muidugi olemas automaatseid tööriistu, mis optimiseerimisega tegelevad, kuid mõnikord ei piisa ka nendest - tuleb hoopis muuta bänneri sisu (visuaali või pakkumist ennast).

to clipboard> Drukuj

Valdkond

Reklaam

Author:

Toms Panders

Toms Panders

Gemiuse rahvusvaheliste kanalite segmendijuht. Toms vastutab kanalite segmendi arengu ja uute toodete kavandamise, rahvusvaheliste hinnakirjade kujundamise ja regionaalsete meediaagentuuride koostöö arendamise eest. Toms on Gemiuse online reklaamide ekspert, kellel on suured teadmised meediaärist ning tal on üle viie aasta kogemust online uuringute juhtimises.

Näita kõiki ekspertide artikleid

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga