2020-09-07 13:17

Covid-19 piirangute ajal on Eestis internetis kulutamine kasvanud rohkem kui Lätis ja Leedus

Covid-19 piirangute ajal on Eestis internetis kulutamine kasvanud rohkem kui Lätis ja Leedus

Rahvusvahelise internetiuuringute ja tehnoloogiaettevõtte Gemius läbi viidud e-kaubanduse uuring 2020 internetikasutajate veebipõhiste ostuharjumuste kohta Eestis, Lätis ja Leedus näitas, et Covid-19 eriolukorra ajal kasvasid Eestis küsitletud internetikasutajate kulutused rohkem kui teistes naaberriikides. Eestis on erinevalt naabritest populaarseim välismaine ostusait amazon.com, kuid üks olulisemaid motiive internetis ostlemiseks on võimalus osta kaupu, mida küsitletute elukohas saada pole.

Sel kevadel kõigis Balti riikides läbi viidud uuring näitas, et Covid-19 piirangute ajal hindas 34 protsenti Eesti internetikasutajatest, et nende veebipoodide ostukulud on suurenenud. Vaid veidi üle poole - 55 protsenti - ütlesid, et nende kulutused võrgus ei olnud muutunud ja ainult 11 protsenti hindas seda vähenenuks. Samal ajal ütlesid 37 protsenti Leedus vastanutest ja 25 protsenti Lätis vastanutest, et nad veetsid riiklike piirangute ajal vähem aega internetis.

Kõigis Balti riikides on külastatavad välismaised veebipoed sarnased, kuid veebileht aliexpress.com on populaarsem Lätis ja Leedus, samas külastasid Eesti internetikasutajad sagedamini amazon.com-i. Samuti ei erine välisriikide saitidel tehtud ostud - kõigis kolmes riigis märkisid internetikasutajad, et nad ostavad riideid. Leedu ja Läti inimesed ostsid broneerimis- ja renditeenuseid - 34 protsenti Läti internetikasutajatest ja 28 protsenti Leedu vastajatest. Samas ostsid Eesti internetikasutajad sagedamini lennupileteid (31 protsenti), mis on Leedus ja Lätis populaarsuselt kolmandal kohal.

Samuti märkisid küsitletud internetikasutajad kõigis riikides piletid avalikele üritustele kolme kõige sagedamini veebis ostetava kauba hulka - Leedus ja Lätis on see vastanute valik number üks, Eestis osteti aga kõige sagedamini kindlustust. Kui Eesti ja Leedu vastajatest selgus, et nad ostsid riideid sageli kodumaistest veebipoodidest, siis Lätis ostsid vastajad kodumasinaid. Huvitaval kombel tõid Eestis vastajad kolme kõige levinuma veebipõhise ostmise põhjuse seas välja võimaluse osta veebist kaupu, mida nende elukohas pole. Sarnaselt naaberriikidega on ka Eestis vastajad motiveeritud ostma soodsama hinnaga kui traditsioonilistes kauplustes.

Eesti vastajad märkisid, et kasutavad veebist ostmiseks arvutit (96 protsenti), vähem kui pooled - 48 protsenti - on aga oste sooritanud nutitelefonide abil. Lätis ostis internetist mobiiltelefoniga 54 protsenti vastanutest ja Leedus 61 protsenti vastanutest. Lätis ostis nutitelerit kasutades vaid 1 protsenti vastanutest, kusjuures Leedus ja Eestis märkis selle võimaluse vastavalt 4 ja 3 protsenti vastanutest.

Uuring loodi spetsiaalse internetiuuringu gemiusAdHoc abil. Uuring põhineb hüpikakna internetiküsimustike abil saadud andmetel, mis kuvati juhuslikult valitud internetikasutajatele Eesti, Läti ja Leedu kõige populaarsemates internetiportaalides. Uuring viidi Lätis ja Leedus läbi kahes etapis - veebruaris küsitleti Lätis 2813 ja aprillis 1769 vastajat vanuserühmas 18–74 aastat, Leedus aga 3805 ja aprillis 2192 vastajat vanuses 15–74. Eestis viidi uuring läbi tänavu 15. maist 17. juunini, küsitledes 1174 Eesti internetikasutajat.

 

Uurimistöö kohta lisateabe saamiseks ja võimaluse kohta tutvuda kõigi andmetega mitte ainult Läti ja Leedu, vaid ka Eesti kohta, võtke palun ühendust Gemius Lätiga, kirjutades aadressile contact@gemius.lv.

Gemius on rahvusvaheline uuringu- ja tehnoloogiaettevõte, mis pakub andmeid, aga ka täiustatud tööriistu digitaalseks ja traditsiooniliseks turundustegevuseks, näiteks veebianalüütika, veebikampaaniate haldamine ja reklaamide edastamine. Ettevõte pakub terviklikke lahendusi turundajatele, reklaamiagentuuridele, kirjastajatele ja e-kaubandusele. Gemius on turul esindatud alates 1999. aastast. Ettevõte on IAB Europe ja I-COM Global liige. Ettevõtte poolt teostatavad uuringud viiakse läbi kooskõlas rahvusvahelise ICC / ESOMAR koodeksi põhimõtetega.

to clipboard> Drukuj

Sisutüüp

juhend

Valdkond

e-kaubandus

Riik

Eesti, Läti, Leedu

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga