2015-07-10 12:56

Gemius ad hoc uuringud

Ad hoc uuringud on reklaamikampaaniate loomulik osa. Lisaks pikkadele numbriridadele näitamiste, klikkide ja konversioonide kohta on oluline teada, milline oli kampaania mõju tarbijate bränditeadvusele. Lisaks eelpool toodule võimaldavad Gemiuse ad hoc uuringud välja selgitada suhtumist (uutesse) logodesse ja tootepakenditesse, uurida lojaalsus- ja motivatsioonihoiakuid toote/teenuse suhtes ja palju muud. 

Miks Gemius ad hoc uuringud?

Gemiuse ad hoc uuringute eripäraks on see, et nad viiakse läbi internetis. Sellest tulenevalt on Gemius ad hoc uuringud soodsamad ning kiiremad, kui konkureerivate teenusepakkujate samalaadsed teenused. Küsitluste internetis läbi viimiseks ei ole tarvis inimressurssi (kulude kokkhoid) ning andmed kogutakse ning salvestatakse reaalajas, mis võimaldab peale küsitlusperioodi lõppu koheselt andmeanalüüsiga alustada (ajaline võit).

Ad hoc uuringute läbiviimise poolt internetis räägib ka tõik, et Eestis on väga kõrge interneti kasutatavuse määr (interneti penetratsioon) - koguni 82% (detsember, 2014). 

Kõrge interneti kasutatavuse määr tähendab seda, et kõik sotsiodemograafilised grupid on kaetud ning olenemata küsimustiku suunitlusest (brändiuuring, lojaalsusuuring jne) on võimalik leida uuringu edukaks läbi viimiseks piisav hulk sobivaid (sihtgruppi kuuluvaid) vastajaid.

Ad hoc uuringute läbi viimine internetis pakub mitmeid lisafunktsioone. Näiteks on võimalik teada saada, kas küsimustikule vastanud valimisse kuuluv inimene on brändi X reklaami varem samas keskkonnas näinud (kas talle on reklaami kuvatud) ning kas ta on sellele ka klikkinud.

Lisaks on Gemiuse ad hoc uuringud kohandatavad ka mobiilsetele seadmetele, arvestades operatsioonisüsteeme ning ekraanide resolutsioone.

Gemius ad hoc uuringu andmete kogumise periood on vaid 5-14 päeva ning tulemustega Excel'i või SPSS faili saab kätte juba 3-5 tööpäeva jooksul peale andmekogumisperioodi lõppu (Powerpoint'i presentatsiooni korral 7 tööpäeva jooksul).

Ad hoc uuringute liigid

gemiusBrandingEffect - brändi tuntuse uuring ja brändi maine uuring, brändi positsioneering, brändi tuntuse uurimine võrreldes konkurentide brändide tuntusega, reklaamikampaaniate mõju brändituntusele.

gemiusPackageTest - tarbijate hinnang uuele või olemasolevale tootepakendile - kasutusmugavus, meeldivus, tekstide loetavus jms.

gemiusLogoTest - tarbijate hinnang logole - meeldivus, meeldejäävus, loetavus, hinnang värvikasutusele jne.

gemiusExpress - lühike, 3-5 küsimusest koosnev uuring. Kasutatakse juhul, kui soovitakse konkreetseid vastuseid ja kiireid tulemusi.

Lojaalus- ja motivatsiooniuuringud - tarbijate rahulololu mõjutavate tegurite väljaselgitamine, teenuse/toote kvaliteedi hinnang, toote/teenuse võime rahuldada tarbijate vajadusi, tarbijate usalduse ja lojaalsuse hindamine toote/teenuse suhtes, lojaalsust mõjutavate tegurite hindamine, konkureerivate toodete/teenuste mõju tarbija lojaalsusele.

Sektoripõhised uuringud - näiteks e-kaubanduse, panganduse vms sektori süvauuring.

 

 

to clipboard> Drukuj

Riik

Eesti

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga