Eestlased Facebookis
Kõige populaarsema sotsiaalmeedia keskkonnana pakub Facebooki statistika huvi igale turundajale ja ettevõtjale, kes soovib tarbijatega lähemas kontaktis olla. On ju sotsiaalmeedia muutunud igapäevaseks suhtluskanaliks ja seda ka ettevõtte-kliendi tasandil. Facebook toob kokku 500-600 tuhat aktiivset Eesti kasutajat iga kuu. Mõistmaks, kes on selle rahvamassi taga, millised inimesed on aktiivsemad ja mis neid omavahel seob, toon välja eestlaste Facebooki statistikast põnevamad faktid.
Enne statistikasse süvenemist tasub mainida, et andmed kajastavad vaid täisealiste kasutajate näitajaid. Ühe kuu jooksul kuvab Facebook Exchange eestlastele umbes 766 miljonit reklaami näitamist. Võrdluseks võib tuua, et samal ajavahemikul tuleb reklaamide näitamisi Google võrgustikust umbes 316 miljonit korda.
Milline on täisealise Facebooki kasutaja profiil?
Vaadates maailma statistikat, siis üle poolte kasutajatest ehk 55% on mehed. Kõige domineerivam vanuseklass on 18-24 aastased, kes moodustavad 36% kasutajatest ning järgnevad 25-34 aastased 33%-ga. Ka naiste seas on kasutajaid kõige enam vanuserühmas 18-24 aastat moodustades 33%, sellele järgnevad 25-34 aastased 30%-ga. Mõlema sihtrühma puhul kasutajate arv kahaneb vanuse kasvades.
Kas Facebooki kasutajad on vallalised või suhtes? Tuleb välja, et tervelt 40% on vallalised kuid palju ei jää alla ka abielus kasutajate osakaal moodustades 37%.
Facebooki kasutajale meeldib keskmiselt 13 fännilehte, viimase kolmekümne päeva jooksul on ta vajutanud keskmiselt 3 reklaami peale ja kommenteerinud 4 korda.
Olulist tähelepanu väärib asjaolu, et viimase 30 päeva jooksul on 38% kasutajatest Facebooki loginud vaid mobiilis. Neid, kes kasutavad Facebooki nii mobiilis kui arvutis on 47% ja traditsiooniliselt arvutile on truuks jäänud veel vaid 15% kasutajatest. Seega näeme, et mobiil on tugevalt maailmas kanda kinnitanud, mida näitavad ka Facebooki mobiilse reklaami kasuminumbrid. Kõige enam on mobiilikülastajate seas Androidi kasutajaid - 24%, millele järgneb Iphone/Ipod 9%-ga.
Mille poolest erineb eestlane?
Vastupidiselt globaalsele statistikale on eestlaste seas Facebook populaarsem naiste hulgas, kes moodustavad 56% kasutajatest. Kõige suurem kasutajagrupp on 25-34 aastased, moodustades 30% kasutajatest. Neile järgnevad 35-44 aastased 22%-ga. Ka meeste seas on enim kasutajaid vanusevahemikus 25-34 moodustades 34%, millele järgnevad 18-24 aastased 27%-ga. Nagu näha, siis meil on Facebookis rohkem naisi ning 18-24 aastaste seas pole Facebook sugugi nii populaarne kui mujal. Kui rahvusvahelisel tasandil on Facebookis domineerivad vallalised, siis eestlaste seas on vallalisi kasutajaid vaid 25%. Ka abielus kasutajaid on vähem – 33% kõigist Eesti kasutajatest. Meil on kõige populaarsem staatus hoopis suhtes, tervelt 38% kasutajatest.
Täiesealiste eestlaste lemmik fännileht on Postimees, millel on 88 tuhat fänni. Kõige populaarsem välismaine lehekülg on „Facebook for Every Phone“ – huvitav küll miks? Teistest populaarsematest globaalsetest fännilehtedest võib esile tuua veel „The Simpsons“, millel on 36.9 tuhat eestlasest fänni, millele järgneb „Top Gear“ 33.3 tuhande fänniga ja „Youtube“ 33.1 tuhande fänniga.
Keskmine eestlane on 18 lehe fänn. Viimase 30 jooksul on ta vajutanud 4 reklaamile ja laikinud 9 postitust.
Kas suhte staatus võib mõjutada laikimist ja reklaamidele klikkimist? Tuleb välja, et trendide järgi on suhtestaatuselt vallalised aktiivsemad laikijad – keskmiselt 18 postitust viimase 30 päevaga. Abielus kasutajad jäävad napilt alla ja on samal perioodil laikinud 16 postitust. Nii vallalised kui abielus isikud on vajutanud kuus keskmiselt 6 reklaamile.
Kuidas on aga nutiseadmete kasutamisega kohalike seas? Eestlased on ju tuntud innovaatiliste e-lahenduste poolest ning kiire 4g internet peaks mobiili kasutamise igapäevatoimingutes mugavamaks tegema. Aga võta näpust, võrreldes maailma statistikaga, on meil ainult mobiiliga Facebooki kasutajaid vaid 7%. See-eest on mobiili ja arvuti integratsioon suur ning koos kasutatakse neid 63% kasutajate poolt. Arvutile on jäänud truuks 30% eestastest.
Kuidas erineb Eesti venelase profiil? Vene keelt kõnelevatest Eesti kasutajatest on 57% naised. Vanuseline jaotus on suhteliselt sarnane nagu eesti keelt kõnelevate isikute osas. Kõige suuremat erinevust on märgata suhte staatuse puhul - üle poolte kasutajatest on märkinud enda suhte staatuseks abielus (56%) ja ainult 19% on märkinud, et nad on suhtles. Vene keelt kõnelev eestlane on vaid 8 lehe fänn, ta on laikinud 4 postitust ning viimase 30 päeva jooksul klikkinud vaid 1 reklaamile. Seega on meie vene keelt kõnelevad kaasmaalased Facebookis vähem aktiivsed.
Eesti venelane kasutab Facebooki sisse logimiseks peamiselt nii mobiili kui arvutit (52%). Ainult mobiili kasutajaid on eesti keelt kõnelevatest isikutest rohkem, tervelt 16% ning ainult arvutit kasutab 33%.
Veel huvitavaid andmeid
- 95% konsoolimänguritest on mehed ja 50% nendest üksikud
- Metsatölli fännidest 49% on naised
- Apple fännidest 72% on naised ja 47% meestest on 18-24
- Microsofti fännidest 57% on mehed ja 38% neist 18-24
- Naised on rohkem huvitatud lugemisest 61%
Sihtrühma sobivuse indeks (affinity)
Kui soovite kätte saada ainult vallalisi, siis Facebooki soovitusel on kõige targem suunata reklaam kasutajatele, kellele meeldib „9Gag“, „The Simpsons“, „Youtube“, „Vin Diesel“, „Top Gear“. Selliselt on kõige suurem tõenäosus, et kasutajad on valmis jagama sisu, mida neile soovitate.
Kui sihite mehi, siis kõige aktiivsemad laikijad on lehtedel, „Texas HoldEm Poker“, „Top Gear“, WOW Video“, „Autonet.ee“ ja „Saku Originaal“.
Naiste puhul tasuks sihtida „Saapad.ee“, „Vahvad ideed“, „Elery’s Boutique“, „SherBoutique“ või „Sokisahtel“ fänne.
Kokkuvõtteks erineb keskmine eestlane Facebookis päris palju maailma keskmisest profiilist ning erinevusi võib välja tuua ka eesti eestlaste ja eesti venelaste seas. Järgmine kord, kui valid reklaamile sihtrühma, mõtle kindlasti, millised on kasutaja harjumused ja mis teda Facebookis köidab.
Ivar Krustok
Digitaalmeedia planeeringu juht
Nexd OÜ
Author:
Ivar KrustokTootearendus- ja analüüsi osakonnajuht, Ekspress Media AS
Tootearendus- ja analüüsi osakonnajuht
Näita kõiki ekspertide artikleid