2015-03-03 12:18

Väiksemate veebilehtede konkurentsieelis

Suured veebilehed (ing k publishers) ei saa kurta reklaamijate (ettevõte/isik, kes soovib reklaampinda osta) huvipuuduse üle, pigem on küsimus, kui palju reklaampinna eest makstakse, mitte et kas makstakse. Väiksemate veebilehtede jaoks on aga olukord hoopis teine.

Kaks võtmeküsimust

Väiksemad reklaamiavaldajad seisavad mitmete probleemide ees. Esimene ja suurim neist on küsimus, et kuidas jõuda reklaamijateni? Väikese kasutajaskonnaga veebileht ei suuda rahuldada suurte ja nõudlike kampaaniate ootusi ning eesmärke. Sellest tulenevalt ei suudagi väiksemad veebilehed konkureerida suurematega.

Teiseks ei suuda väiksemad veebilehed klientidele pakkuda reklaamide näitamise ja kuvamisega seotud tarkvaralisi lahendusi. Sellest tulenevalt kasutatakse tihti tasuta, vabavaralisi lahendusi, mis ei paku piisavalt põhjalikke analüütika tööriistu. Lisaks ei garanteeri tasuta lahendused töökindlust ja probleemide lahendamise võimalusi.

Tegevuste analüüs annab konkurentsieelise

Väiksemad veebilehed ei saa tihtipeale uhkustada suurte kasutajanumbritega, kuid neil võib olla väga spetsiifiline kasutajasegment. Teiseks eeliseks on veebilehtede sisu - neil on kindlad teemad, mis on suunatud just kindlale kasutajagrupile. Niisiis ei pruugigi taolistelt lehtedelt reklaampindade ostmine olla kehv idee. Reklaamijad ostavad parema meelega reklaampindu lehtedel, kus jõutakse otse sihtgrupini (ing k high affility index ehk efektiivsusindikaator).

Eesmärgistamine viib kasutajani

Konkurentsieelise tõstmiseks soovitatakse väiksematel reklaamkanalitel valida efektiivne reklaamiserver, mis pakub piisavalt funktsioone ka suurtele reklaamijatele. Reklaamiserverite puhul on oluline ka otsene potentsiaalse kliendini jõudmine (näiteks arvestades  kasutaja geograafilist asukohta või kasutatavat seadet) ning reklaamide limiteerimist (ing k capping) ehk reklaamide näitamise lõpetamist neile, kes sellele juba klikkinud on. Kahepoolsete välireklaamide ja miljonitesse ulatuvate lehevaatamiste aeg on läbi saamas.

Tulevikus on oluline kasutajamugavus

Õigesti valitud reklaamiserver lubab kasutada ka suuremat hulka erinevaid reklaamformaate (näiteks video- ja mobiilireklaamid). Lisaks tuleb meeles pidada ka sisu optimeerimist. Mida rohkem on tarbija veebilehe sisusse kaasatud, seda rohkem on lehelaadimisi ja see omakorda tähendab rohkem raha. On olemas hulgaliselt lehesiseseid optimiseerimisvahendeid - mõned kuvavad infot klikkide kohta, näiteks linkidele või artiklitele. Nii on võimalik tuvastada, mis tegelikult kasutajaid huvitab või pigem ei huvita. Nimetatud info põhjal saab teha otsuseid, kas lehe sisus ja ülesehituses on tarvilik midagi muuta.

Kindel kasutajagrupp, teemakohane veebilehe sisu ja hästi ettevalmistatud pakkumine reklaamijale - need on vaid mõned paljudest omadustest, mis teevad veebilehest atraktiivse reklaampinna. 

to clipboard> Drukuj

Sisutüüp

juhend

Author:

Toms Panders

Toms Panders

Gemiuse rahvusvaheliste kanalite segmendijuht. Toms vastutab kanalite segmendi arengu ja uute toodete kavandamise, rahvusvaheliste hinnakirjade kujundamise ja regionaalsete meediaagentuuride koostöö arendamise eest. Toms on Gemiuse online reklaamide ekspert, kellel on suured teadmised meediaärist ning tal on üle viie aasta kogemust online uuringute juhtimises.

Näita kõiki ekspertide artikleid

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga