Internetis ostlemine Eestis: enamik oste sooritatakse õhtuti
Interneti-uuringute ja tehnoloogiaettevõte Gemius Eesti avalikustas oma kolmanda e-kaubanduse uuringu tulemused. Selgub, et enam kui pooled vastanutest eelistavad veebis oste sooritada õhtuti, samal ajal kui kolmandik teeb seda päevasel ajal. Kuigi 82 protsenti vastanutest on viimase poole aasta jooksul teinud oste internetist, on see näitaja mullusega võrreldes langenud. 5 protsendipunkti võrra on kasvanud nende vastajate arv, kes usuvad, et nende veebikulud sel aastal vähenevad.
Tänavu kolmandas Eestis läbi viidud Gemiuse e-kaubanduse uuringus küsiti vastajatelt kellaaja kohta, mil nad kõige sagedamini e-ostlevad. Enam kui pooled vastanutest ehk 57 protsenti märkisid, et ostlevad peamiselt õhtusel ajal kella 18.00-22.00. Kui kella 12.00–18.00 ostleb veebis 33 protsenti, siis öösel või varahommikul teeb seda 10 protsenti vastanutest.
Viimase poole aasta jooksul on 82 protsenti küsitletutest sooritanud oste internetist, 10 protsenti mitte, kuid plaanib seda edaspidi teha. 8 protsenti pole aga veebist oste teinud ja ei plaani ka seda teha. Olgu öeldud, et see näitaja on langenud 6 protsendipunkti võrreldes eelmise aastaga, mil 88 protsenti vastanutest märkis, et on sooritanud veebist oste. 2020. aastal oli aga veebist oste sooritanud 83 protsenti küsitletutest.
73 protsenti internetist oste sooritavatest vastajatest teeb seda vähemalt kord kuus või sagedamini, hoides selle näitaja eelmise aastaga võrreldes konstantsena. 41 protsenti ostleb veebis mitu korda kuus, 12 protsenti teeb seda kord kuus ja 20 protsenti ostleb veebis üks või mitu korda nädalas.
Kui küsiti nende selle aasta veebipõhiste kuluplaanide kohta, arvasid 46 protsenti küsitletutest, et nende kulutused suurenevad. See näitaja on eelmise aastaga võrreldes langenud viie protsendipunkti võrra. Samal ajal on viie protsendipunkti võrra kasvanud vastajate arv, kes usuvad, et nende kulud sel aastal vähenevad. Kui eelmisel aastal oli sellel seisukohal 7 protsenti küsitletutest, siis tänavu on see tõusnud 12 protsendini. Sarnaselt eelmisele aastale usub 42 protsenti uuringus osalenutest, et nende kulutused veebiostudele jäävad sel aastal muutumatuks.
Populaarseim seade, mida veebis ostlemiseks kasutatakse, on endiselt arvuti. Sarnaselt eelmisele aastale on 94 protsenti kasutanud seda seadet veebis ostlemiseks. Samal ajal kasutab 62 protsenti internetis ostlemiseks mobiiltelefone, 8 protsenti ostleb veebis tahvelarvutite abil ja 1 protsent kasutab nutiteleri võimalusi.
Gemiuse e-kaubanduse uuring Eestis viidi läbi gemiusAdHoc internetiuuringu abil. Uuring põhineb andmetel, mis on saadud hüpikaknaga küsimustiku kaudu, mida näidatakse juhuslikult valitud internetikasutajatele. Sel aastal viidi uuring läbi 14. veebruarist 3. aprillini, küsitledes 1433 vastajat vanuses 18-74 aastat.
Uuringu kohta lisateabe saamiseks ja kõikidele andmetele juurdepääsu saamiseks palume teil ühendust võtta Gemius Eestiga, kirjutades aadressile kontakt@gemius.ee.
gemiusAdHoc on individuaalsete ärivajaduste jaoks loodud uuring, mis võimaldab avalikku arvamust uurida mis tahes teema, küsimuse või valdkonna kohta.
Gemius on rahvusvaheline uurimis- ja tehnoloogiaettevõte, mis pakub andmeid ning täiustatud tööriistu digitaalseks ja traditsiooniliseks turundustegevuseks, nagu veebianalüütika, veebikampaaniate haldamine ja reklaamide esitamine. Ettevõte pakub terviklikke lahendusi turundajatele, reklaamiagentuuridele, kirjastustele ja e-kaubandusele. Gemius on turul esindatud alates 1999. aastast. Ettevõte on IAB Europe'i ja I-COM Globali liige. Ettevõtte poolt korraldatavad uuringud viiakse läbi vastavalt rahvusvahelise ICC/ESOMAR koodeksi põhimõtetele.