51 protsenti küsitletud Eesti internetikasutajatest prognoosib sel aastal oma veebikulutuste tõusu
Rahvusvaheline internetiuuringute ja tehnoloogiaettevõte Gemius on läbi viinud e-kaubanduse uuringu 2022 internetikasutajate veebiostlemise harjumuste kohta Eestis. Uuringust selgus, et viimase kuue kuu jooksul on 88 protsenti vastanutest ostelnud veebis ning 51 protsenti internetis ostlevatest vastajatest prognoosib, et nende veebikulud sel aastal suurenevad. Pealegi – 74 protsenti internetist ostlevatest vastajatest ostleb vähemalt kord kuus.
Eesti internetiostlemisharjumuste uuringust selgus, et viimase poole aasta jooksul on ligi 88 protsenti küsitletud internetikasutajatest ostelnud veebis. Võrreldes varasemate 2020. aasta uuringutega on see näitaja tõusnud 5 protsendipunkti võrra. Samal ajal plaanib seda tulevikus teha 8 protsenti vastanutest ja see on sama, mis kaks aastat tagasi, samas kui 4 protsenti ei ole veebis ostelnud ega plaani seda teha, mis näitab 5 protsendipunktilist langust võrreldes 2020. aasta andmetega. Kokku tuli sel aastal osalejatel vastata 31 küsimusele oma ostuharjumuste, motivatsiooni, lemmikpoodide, tarnevõimaluste ja tekkinud probleemide kohta – 24 küsitluse võtmeküsimust ja 7 sotsiaaldemograafilist küsimust.
Kuna erinevad kulud suurenevad, paluti vastajatel hinnata ka seda, kuidas nende veebikulud sel aastal muutuvad. 51 protsenti küsitletutest vastas, et nende kulutused suurenevad ning see näitaja on 20 protsendipunkti kõrgem kui kahe aasta eest (31,5%). 42 protsenti küsitletutest eeldab aga, et nende veebikulutused ei muutu, mis näitab 13 protsendipunkti vähenemist võrreldes 2020. aastaga, mil 55 protsenti küsitletutest tegi selle valiku. Küll aga arvab 7 protsenti, et nende kulud vähenevad ja seda on 7 protsendipunkti vähem kui kaks aastat tagasi.
Ostlemissageduse kohta vastas 74 protsenti küsitletutest, et nad ostlevad veebis vähemalt kord kuus. Enamik neist – 42 protsenti – ostleb veebis mitu korda kuus, 12 protsenti – kord kuus, kuid 19 protsenti on ostnud veebist midagi vähemalt kord nädalas või sagedamini.
Uuring viidi läbi spetsiaalse internetiküsitluse – gemiusAdHoc – abil. See põhineb pop-up internetiküsimustike abil saadud andmetel, mida kuvati juhuslikult valitud internetikasutajatele. Uuring viidi läbi 24. aprillist 15. juunini 2022, küsitledes Eestis 1226 vastajat vanuserühmas 18-74 aastat.
Uuringu kohta lisateabe saamiseks ja kõigi Eestit puudutavate andmetega tutvumiseks võtke ühendust Gemius Eestiga, kirjutades aadressile kontakt@gemius.ee
Gemius on rahvusvaheline uurimis- ja tehnoloogiaettevõte, mis pakub andmeid ning täiustatud tööriistu digitaalseks ja traditsiooniliseks turundustegevuseks, nagu veebianalüütika, veebikampaaniate haldamine ja reklaamide esitamine. Ettevõte pakub terviklikke lahendusi turundajatele, reklaamiagentuuridele, kirjastustele ja e-kaubandusele. Gemius on turul esindatud alates 1999. aastast. Ettevõte on IAB Europe'i ja I-COM Globali liige. Ettevõtte poolt läbiviidavad uuringud viiakse läbi vastavalt rahvusvahelise ICC/ESOMAR koodeksi põhimõtetele.