2022-09-27 11:50

E-kaubanduse uuring 2022: ostumotivatsioon, ostud ja kulutused Baltikumis

E-kaubanduse uuring 2022: ostumotivatsioon, ostud ja kulutused Baltikumis

Rahvusvaheline interneti-uuringufirma Gemius on tänavu läbi viinud uuringu internetikasutajate ostuharjumuste kohta kõigis kolmes Balti riigis. Lätis, Leedus ja Eestis motiveerib vastajaid veebist ostlema sageli võimalus osta kaupu, mida nende elukohas ei ole. Kui kodumaistel e-kaubanduse saitidel ostavad lätlased ja eestlased sageli kindlustust, siis leedulased eelistavad raamatuid ja filme. Vähemalt pooled vastajatest Lätis ja Eestis usuvad, et nende veebikulutused sel aastal suurenevad.

Kõigis kolmes Balti riigis teist korda (varem 2020. aastal) läbi viidud uuringus selgus, et võimalus osta enda elukohas puuduvaid tooteid ja teenuseid motiveerib küsitletud internetikasutajaid ostlema internetis kõigis kolmes Balti riigis – Lätis, Leedus ja Eestis. Sarnaselt Leedu vastajatele motiveerivad ka eestlasi sageli allahindlused ja eripakkumised. Samas julgustab küsitletud Läti internetikasutajaid e-kaubanduse saite külastama kõige sagedamini võimalus võrrelda erinevaid kaupu ja teenuseid ning traditsioonilistest poodidest soodsamad hinnad. Kolme sagedasema motivatsiooni hulgas toovad Leedu vastajad välja võimaluse saada ostetud kaup kätte koju kohale toomisega, Eestis aga motiveerib küsitluses osalejaid enim internetist oste sooritama see, et veebipoed on alati avatud.

Riikide sarnasusi võib täheldada ka enim ostetavate kaupade ja teenuste edetabelis. Nii ostavad näiteks lätlased ja eestlased kodumaistel e-kaubanduse saitidel sageli kindlustust, aga ka pileteid erinevatele üritustele - kontsertidele, teatrisse, kinno ja teistele meelelahutusüritustele. Samal ajal märkisid Leedu vastajad kohalikest veebipoodidest ostetud 3 parima kauba hulgas raamatuid, ajakirju, filme ja muusikat hõlmava kategooria. Nii Läti kui Leedu e-kaubanduse veebisaitidel tellivad vastajad sageli toidu kohaletoimetamist. Samas, vaadates välismaiste veebipoodide enim ostetud kaupu ja teenuseid, on rõivad ja jalanõud kõigis kolmes riigis kindlalt esikohal. Kui Läti ja Eesti vastajad ostsid sageli lennupileteid välismaistest e-poodidest ja kasutasid broneerimisteenuste veebisaite, siis leedulased märgivad, et sageli ostavad nad välismaistelt e-kaubanduse veebisaitidelt kosmeetikat ja muid kaupu, mis ei kuulu ühtegi pakutavasse kauba- ja teenusekategooriasse.

Kui küsiti selle aasta kuluplaanide kohta, usuvad Leedu vastajad sagedamini, et nende kulutused veebiostudele sel aastal vähenevad. Seda väitis Leedus 30 protsenti küsitluses osalenutest, Lätis ja Eestis vastavalt 6 ja 7 protsenti küsitletud internetikasutajatest. Samal ajal usuvad vähemalt pooled Läti ja Eesti küsitlusele vastanutest, et nende kulutused veebiostudele sel aastal suurenevad, Leedus märkis seda võimalust vaid 15 protsenti küsitletud internetikasutajatest.

 

Uuring koostati spetsiaalse internetiküsitluse – gemiusAdHoc – abil. Uurimistöö põhineb hüpikakende online-ankeetide abil saadud andmetel, mida näidati juhuslikult valitud internetikasutajatele Eesti, Läti ja Leedu populaarseimates internetiportaalides. Kui tänavuse aasta alguses küsitleti Lätis 1907, Leedus 2159 vastajat, siis suvekuudel osales Eesti uuringus 1226 internetikasutajat.

Uuringu kohta lisateabe saamiseks ja võimaluseks tutvuda kõigi Eesti, Leedu ja Läti andmetega võtke ühendust Gemius Eesti, kirjutades aadressil kontakt@gemius.ee

gemiusAdHoc on individuaalsete ärivajaduste jaoks mõeldud uuring, mis võimaldab teada saada avalikkuse arvamust mis tahes teema, probleemi või valdkonna kohta.

Gemius on rahvusvaheline uurimis- ja tehnoloogiaettevõte, mis pakub andmeid ning täiustatud tööriistu digitaalseks ja traditsiooniliseks turundustegevuseks, nagu veebianalüütika, veebikampaaniate haldamine ja reklaamide esitamine. Ettevõte pakub terviklikke lahendusi turundajatele, reklaamiagentuuridele, kirjastustele ja e-kaubandusele. Gemius on turul esindatud alates 1999. aastast. Ettevõte on IAB Europe'i ja I-COM Globali liige. Ettevõtte poolt teostatavad uuringud viiakse läbi vastavalt rahvusvahelise ICC/ESOMAR koodeksi põhimõtetele.

Otsingusõna

to clipboard> Drukuj

Valdkond

e-kaubandus

Riik

Eesti

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga