2015-03-05 18:09

Baltikumi internetiturg: väike, kuid väga innovaatiline

Baltiregioon oma 3.5 miljoni internetikasutajaga vanuses 18-69, on üks väiksemaid turge Kesk ja Ida-Euroopas. Sellele vaatamata, on Baltikumis kõrgeim internetikasutajate arv elanikkonna kohta - vastavalt Gemiuse uuringule "Online Landscape: Baltics" ("Online-turg: Baltikum").

Leedu internetikasutajad veedavad aina enam ja enam aega veebis surfates. 2013. aastal veetis keskmine kasutaja internetis 21 minutit rohkem, kui 2012. aastal. Küll aga on see kasv täheldatav nooremas kasutajategrupis (vanuses 7-24), samas kui vanemates vanusegruppides on märgata aktiivsuse langust.

Gemiuse andmetel püüavad noorte, vanuses 25+ tähelepanu eelkõige nutiseadmed. "Märgatav internetikasutuse langus Eestis on seletatav sellega, et netis käiakse läbi nutiseadmete ja äppide, mida antud uurimuses ei kajastata", sõnas Maceiej Milewski, Gemiuse ärikonsultant.

Leedu on aga mobiilse interneti kasutatavuse liider Baltikumis: kasv 1%-lt 2012. aastal 12%-ni 2013. aastal. Läbi nutiseadmete tulev liiklus on Eestis 2013. aastal 10% ja lätis 7% üldisest internetikasutatavusest.

Tähelepanu keskmes: video sisu kohandamine kohalikele vajadustele

Teine tõusev trend on videod - internetikasutajatele pakub suurt huvi emakeelne veebi videosisu.

"Balti riikides on TV3pplay ja Tvplay külastuste arv tõusuteel. Eestis ja Lätis kogub jällegi populaarsust Ukraina online videoveeb megogo.net. Huvitav on see, et videosisu ei pea tingimata olema seotud ainult YouTube'iga", kommenteerib Gemiuse regioonijuht Gryta Balseryte.

Ülaltoodud video veebilehed on igas riigis TOP 10-nes tegelike internetikasutajate (real users) arvu poolest: megogo.net on nr 1 Lätis ja nr 10 Eestis, Tv3play on nr 6 Leedus ja Tvplay on nr 10 Lätis.

to clipboard> Drukuj

Sisutüüp

raport

Valdkond

Meedia

Riik

Eesti, Läti, Leedu

Author:

Maciej Milewski

Maciej Milewski

Gemiuse ärikliendi vanemkonsultant - Maciej aitab klientidel viia läbi andmeanalüüse ning hiljem tulemusi eduka äri arendamiseks ka rakendada. Maciej'd peetakse Poolas internetiuuringute eestvedajaks ja peamiseks arendajaks. Varasem karjäär: ta on viinud läbi olulisi analüütikaprojekte sellistele nimedele nagu PZU, mBank, Philips, Play, FritoLay ja Unilever. Tema teeneks võib pidada ka internetireklaamide uuringute standardiseerimist.

Näita kõiki ekspertide artikleid

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga