2024-05-07 13:30

E-kaubanduse uuring: eestlased vähendavad jätkuvalt oma veebikulusid

E-kaubanduse uuring: eestlased vähendavad jätkuvalt oma veebikulusid

Interneti-uuringute ja tehnoloogiaettevõte Gemius viis Baltikumis läbi iga-aastase e-kaubanduse uuringu, et selgitada välja internetikasutajate veebiostlemise harjumused üle Baltikumi. Eestis läbiviidud uuringutulemused näitavad, et viimastel aastatel on jätkunud stabiilne trend veebikulude vähendamiseks. Samal ajal võib täheldada ka tahvelarvutitest oste sooritavate kasutajate vähenemist.

Iga-aastases Baltikumi e-kaubanduse uuringus küsiti vastajatelt, millised saavad olema nende veebikulutused sel aastal. Eesti andmed näitavad, et 42 protsenti vastajatest eeldab, et nende kulud jäävad samaks – see näitaja püsib pidevalt 40 protsendi piirimail. 6 protsendipunktilist kasvu on märgata nende vastajate seas, kes usuvad, et kulutavad sel aastal veebis vähem raha, ulatudes 18 protsendini. 6 protsendipunktist langust võib täheldada nende vastajate seas, kes eeldavad oma kulude kasvu – langedes 40 protsendini. Veebikulude vähenemise stabiilset trendi võib täheldada juba kolmandat aastat järjest – kokku on internetiostude pealt raha säästa plaanivate vastajate arv kasvanud 11 protsendipunkti võrra, seega vähenes rohkem kulutada kavatsevate vastajate arv ka 11 protsendipunkti võrra.

Stabiilselt püsinud tendentsi juures on 86 protsenti vastajatest viimase poole aasta jooksul sooritanud veebist vähemalt ühe ostu, kellest 91 protsenti märkis, et kasutas selleks arvutit, mis on 4 protsendipunkti vähem kui eelmisel aastal. Tahvelarvutite kasutajate seas on märgata stabiilset langust – kuigi tänavu valis selle seadme vaid kaks protsendipunkti vähem vastajaid, mis teeb 6 protsenti, siis kokku on alates 2022. aastast see näitaja langenud 5 protsendipunkti võrra. 63 protsenti küsitluses osalenutest teavitasid, et kasutavad internetist ostude sooritamiseks mobiiltelefoni – aasta tagasi oli see 62 protsenti, samas vastas 2 protsenti, et kasutab televiisorit – eelmisel aastal valis sellise võimaluse 1 protsent.

Küsimusele veebiostude sageduse kohta väitis suurem osa vastajatest (71 protsenti), et ostavad regulaarselt – korra või mitu korda kuus. Sellest oste tegi vähemalt korra kuus 51 protsenti ja kord nädalas 20 protsenti vastajatest. Eelmisel aastal ostis 73 protsenti küsitluses osalejatest veebist vähemalt kord kuus.

Gemius on andmesponsoriks e-kaubanduse aastaauhinnale, mis toimub tänavu neljandat aastat järjest, kuid Baltikumi mastaabis esimest korda. Konkursi “E-kaubanduse täht 2024” lõputseremoonia ja võitjate väljakuulutamine toimub 24. mail.

Gemiuse e-kaubanduse uuring Eestis viidi läbi gemiusAdHoc internetiuuringu abil. Uuring põhineb andmetel, mis on saadud interneti pop-up küsimustiku kaudu, mida edastatakse juhuslikult valitud internetikasutajatele. Sel aastal viidi uuring läbi 11. jaanuarist 14. veebruarini, küsitledes 1550 vastajat vanuses 18-74 aastat.

Uuringu kohta lisateabe saamiseks ja kõikidele andmetele juurdepääsu saamiseks palume teil ühendust võtta Gemius Eestiga, kirjutades aadressile kontakt@gemius.ee.

gemiusAdHoc on individuaalsete ärivajaduste jaoks loodud uuring, mis võimaldab avalikku arvamust uurida mis tahes teema, küsimuse või valdkonna kohta.

Gemius on rahvusvaheline uurimis- ja tehnoloogiaettevõte, mis pakub andmeid ning täiustatud tööriistu digitaalseks ja traditsiooniliseks turundustegevuseks, nagu veebianalüütika, veebikampaaniate haldamine ja reklaamide esitamine. Ettevõte pakub terviklikke lahendusi turundajatele, reklaamiagentuuridele, kirjastustele ja e-kaubandusele. Gemius on turul esindatud alates 1999. aastast. Ettevõte on IAB Europe'i ja I-COM Globali liige. Ettevõtte poolt korraldatavad uuringud viiakse läbi vastavalt rahvusvahelise ICC/ESOMAR koodeksi põhimõtetele

to clipboard> Drukuj

Valdkond

e-kaubandus

Riik

Eesti

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga