2015-10-07 08:37

Milline on noorte roll e-turunduse maastiku kujundamisel?

Mida saab pakkuda noortest inimestest koosnev tarbijasegment toote- ja teenusteturule? Millised on turundajate ja blogijate koostöö riskid? Krzysztof Majkowski, Gemiuse vanemkonsultant, avab selle maailma telgitaguseid. 

Selleks, et turundussõnum saaks jõuda noorte inimesteni, peavad turundusinimesed valima õiged lähenemismeetodid. Kanalid, mis võivad töötada teiste sihtgruppide puhul, on teismeliste jaoks igavad või aegunud. Soovitame turundajatel, lähtuvalt kõnealusest sihtgrupist, pöörata tähelepanu kahele asjale. Esiteks tuleb olla avatud uutele lähenemistele ja tuleb olla paindlik. Teiseks tuleb meeles pidada, et teismelistel on tihtipeale juba oma sissetulek või vastasel juhul suur mõju ülejäänud perekonna eelarve kujundamisele.


Võitlus tähelepanu eest


Turundajate jaoks tähendab see otseloomulikult seda, et sõnumite kommunikeerimiseks tuleb valida õiged meediumid. Järgmine oluline samm on võita teismeliste tähelepanu, mis ei ole just lihtne ülesanne. Nimelt kipuvad noored inimesed olema üsna lühikese tähelepanuvõimega ning neil hakkab kergesti igav.

Lahendus: noortele tuleb pakkuda läbi kiirete ja lihtsate kanalite kaasahaaravat sisu.

 

Noored kujundavad iseendast brändi

Kui noor inimene jälgib sotsiaalmeedias mõnda kindlat brändi, siis ei pruugi see otseselt tähendada, et talle üks või teine kaubamärk meeldib. Küll aga soovitakse väljendada samastumist nende väärtustega, mida "jälgitav" bränd esindab. Teismelised ei hooli suurt erinevatest kaubamärkidest, küll aga on nende jaoks oluline enesekuvand (bränd). Ühesõnaga - teismelistele ei meeldi bränd enne, kui nad leiavad võimaluse sellega samastuda (ja muuta see osaks enesekuvandist). 

Monoloog on igav!

Sotsiaalmeedia pakub võimalust sihtgrupiga mugavat ja personaalset suhtlemisvõimalust. Sisu, mis on spetsiaalselt kindlale sihtgrupile kokku pandud, on edu võti. Sama tulemuseni võib jõuda ka kasutades traditsioonilisi reklaamkanaleid, kuid noored inimesed suhestuvad sõnumiga paremini, kui see on suunatud otse neile.

Blogijad on uued arvamusliidrid

Blogijate maailm on väga hea näide võimaluste ja riskide kohta. Võtame näiteks ilublogijad (beauty bloggers). On inimesi, kes on suure töö ja pingutuse tulemusena saanud kuulsusteks (nt Maffashion). Selliste inimeste turunduslik väärtus seisneb selles, et nad oskavad väga hästi toote või teenuse ümber sisu luua ja seda esitleda. Blogijad koondavad enda ümber suurt hulka jälgijaid, kes on info suhtes väga vastuvõtlikud - ilmselt parim kampaania ühele tootele või teenusele! Sajad tuhanded silmapaarid, vaatamas või lugemas tootele/teenusele pühendatud kiidukõnet! Riskiteguriks on siinkohal aga asjaolu, et kui reklaamijaks valitakse vale blogija, on ROI (return on investment) väga madal.

to clipboard> Drukuj

Sisutüüp

arvamus

Valdkond

Meedia, Reklaam

Author:

Krzysztof Majkowski

Krzysztof Majkowski

Gemiuse ärikliendi vanemkonsultant, kes keskendub peamiselt sotsiaalmeeida ja turunduse uurimisele. Varasem karjäär: Krzyszton osales aktiivselt konsulatsiooni- ja uuringuprojektides nii Poolas kui ka Inglismaal ning töötas selliste brändide jaoks nagu Sony, AT&T, Kraft/Mondelez, TP SA, TVP SA, Jeronimo Martins, Carrefour, Real, ReckittBenckiser and Diageo, juhtides kampaaniaid Euroopas, Aasias ning Ameerikas. 

Näita kõiki ekspertide artikleid

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga