2015-05-25 08:59

Kuidas optimaalselt turundada?

Turunduse automatiseerimine on Euroopas tõusev trend. Nucleus'e uuringu kohaselt tõstab turunduse automatiseerimine müügitöö efektiivsust 14.5% ja vähendab turunduskulutusi 12.2% Turunduse automatiseerimine identifitseerib veebilehe külastajad ja monitoorib ning analüüsib nende käitumist. Hiljem teostab süsteem kogutud andmete põhjal automaatseid turundustegevusi. 

Kokkuhoid ei ole tänapäeva ärimaailmas häbiasi. Nimelt ei pruugi "kokkuhoid" ilmtingimata tähendada kulukärpeid ja tublide töötajate koondamist. Kokkuhoid võib olla ka tegevuste optimiseerimine, mis võimaldab inimestel keskenduda igapäevatöös olulisele ning jätta suurt inimressurssi nõudvad ülesanded spetsiaalsete tehnoloogiate ja programmide hooleks. Turundusvaldkond ei ole automatiseerimise osas mingi erand.

80% ettevõtte juhtidest ütlevad, et nad ei usalda turundust, ilmnes Marketo, turunduse automatiseerimise valdkonna liidri, uuringust. Põhjuseks liiga palju isiklikke eelistusi, subjektiivseid valikuid ja liiga vähe numbrilisi põhjendusi? Raske öelda, aga turunduse automatiseerimine aitab lahendada mitmeid (interneti)turunduse n.-ö. halli ala probleeme.

Mida turunduse automatiseerimine tähendab?

Turul on hulk turunduse automatiseerimise tööriistu, kuid nende tööpõhimõte on (väikeste erinevustega) sama. Esiteks võimaldavad kõnealused programmid identifitseerida veebilehe kasutajaid ja jälgida nende tegevust veebilehel. Vahet tehakse nii olemasolevatel kui ka uutel külastajatel, kelle eelistused ja ostuajalugu salvestatakse, et neile (hiljem) eripakkumisi, sooduskoode või meeldetuletavaid e-kirju saata.

Teiseks, veebilehe kasutajatele saadetakse dünaamilisi personaalseid e-kirju, mis on loodud just nimelt nende "ajalugu" arvestades - kui näiteks inimene on 2 aastat tagasi soetanud iPhone'i siis just nüüd on õige aeg saata talle kiri, kus pakutakse uut nutiseadet hea hinnaga või sooduspaketiga. Samuti kuvatakse samale inimesele veebilehel liikudes talle sobiva seadme või paketiga seotud bännereid.

Lisaks saab läbi turunduse automatiseerimise tööriista saata SMS-e ja e-kirju neile, kes e-poes ostukorvi hüljanud on. Sarnases olukorras võimaldab süsteem saata müügimeeskonnale meeldetuletuse, et on sobiv aeg kliendiga ühendust võtta ja poolelijäänud müük realiseerida.

E-kirjade saatmine ei pea ilmtingimata olema seotud e-poega - meeldetuletusi, sooduskuponge jms saab saata olemasolevale kliendibaasile nii offline kui ka online äride puhul.

Lühidalt öeldes pakub turunduse automatiseerimine võimalust suurendada müüki läbi turundustegevuste, mille kontrollimine ja kohandamine toimub reaalajas ja vastavalt iga kasutaja eripäradele.

Tasub meeles pidada, et tarbija kontrollib 70% ostuprotsessist, mis tähendab et allesjäänud 30% tuleb turunduslikust aspektist arukalt kasutada.

Turunduse automatiseerimise kasutegur - B2C ja B2B

Turunduse automatiseerimise tööriista on võimalik efektiivselt rakendada nii business to consumer kui ka business to business ärimudelite puhul. Kui B2C valdkonnas on rakendatavad juba eelmainitud lahendused, siis B2B puhul võib välja tuua järgmise:

  • uute klientide saamine läbi kontaktivormide ja maandumislehtede (lead generation)
  • märguannete kuvamine müügimeeskonnale, kui kliendi tarbijakäitumine viitab teenusest/tootest loobumisele (churn management)
  • ostuotsuse langetamisel klientide automaatne müügiinimesteni suunamine (lead routing)

Fakte turunduse automatiseerimisest:

25% Fortune 500 B2B ettevõtetest juba kasutavad turunduse automatiseerimist ning
76% suurimatest SaaS ettevõtetest (Pardot, 2013)

84% tippettevõtetest kavatseb 2017. aastaks turunduse automatiseerimise kasutusele võtta (Gleanster, 2012)

Gemius teeb koostööd SALESmanago turunduse automatiseerimise tööriistaga, mis kuulub maailmas kuue enim kasutatud vastava valdkonna programmi hulka. Oleme alati valmis näitama, kuidas SALESmanago teie ettevõtte jaoks kasulik on. Huvi korral kirjutage meile - kontakt@gemius.ee

to clipboard> Drukuj

Valdkond

e-kaubandus

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga