2015-08-27 11:58

Eestlane on agar internetis ostleja

Eestlane on agar internetis ostleja

Vastavalt Gemiuse internetikasutajate uuringu juulikuu (2015) tulemustele, on eestlane agar internetis ostleja - kaupu ja teenuseid eelistab internetist osta juba 79% Eesti internetikasutajatest. Nimetatud näitaja on kõrgena püsinud juba viimasel kolmel aastal, näidates vaikselt ka kasvutrendi. 

Uuringusse kaasati internetikasutajad vanuses 15 - 74. Sellesse vahemikku kuuluvatest inimestest on kõige agaramad internetis ostlejad 25 - 34 aastased, kellest kasutab erinevate e-poodide teenuseid tervelt 25,95%. Kõige rohkem internetikasutajaid, kes üldse internetis ei ostle, on vanusegrupis 55 - 74 (38,47%).

Võib arvata, et naistele meeldib ostlemine rohkem, kuid tegelikkuses on internetist teenuste ja toodete ostjate seas naisi ja mehi pea võrdselt - vastavalt 53% ja 47%. Ka ostusageduselt on mehed ja naised enam-vähem võrdsed. 17,15% naistest ja 15,73% meestest tunnistasid, et nad ostlevad internetis paar korda aastas, samas kui iga kuu või tihemini ostlesid 5,38% naissoost ja 5,52% meessoost internetikasutajatest.

Kõige rohkem ostlevad internetis inimesed, kes on oma ametikohaks märkinud "spetsialist/kontoritöötaja" (28,17%) ning kõige vähem "taluniku" elukutse (0,46%) märkinud internetikasutajad. 

Uuringu tulemused põhinevad juulikuu (2015) gemiusAudience'i tulemustel. Uuringusse kaasati internetikasutajad vanuses 15-74, kes kasutavad personaalarvuteid. gemiusAudience'i uuring põhineb metodoloogial, mis võimaldab tuvastada tegelikud kasutajad (real users) (mitte küpsised või IP-aadressid). Eestis kasutab internetti 2015. aasta juulikuuu seisuga 84,5% inimestest vanuses 15-74.

to clipboard> Drukuj

Valdkond

e-kaubandus

Riik

Eesti

Kas soovite lisainformatsiooni?

Kontakt

Kõik uudised, arvamus- ja ekspertartiklid ühes e-kirjas!

Liitu uudiskirjaga